Kundservice
FAQ
Vanliga frågor (FAQ) /
Varför har jag fått en kreditupplysning?
Vi som butik utför själva inte några kreditupplysningar, utan det är Qvickly (tidigare Billmate AB, ägaren av den betallösning vi använder) som genomför dessa vid köp för att ta reda på om du har möjlighet att betala via faktura/delbetalning. Kreditupplysningar är registrerade i 12 månader, därefter behöver en ny kreditupplysning tas. För mer information om kreditupplysningar, se Qvicklys FAQ Kreditupplysning -> “Ni har tagit en kreditupplysning på mig. Varför?”.
Citat från Qvickly:
“Vi hämtar en kreditupplysning i de fall du väljer att slutföra en betalning med faktura eller delbetalning. Detta gör vi för att kunna bedöma huruvida vi kan erbjuda dig att betala senare. Kreditupplysningen hämtas via Creditsafe och är inget som påverkar din kreditvärdighet. Du mottar alltid en omfrågandekopia från Creditsafe, oavsett utfall.”
“Vi hämtar en kreditupplysning i de fall du väljer att slutföra en betalning med faktura eller delbetalning. Detta gör vi för att kunna bedöma huruvida vi kan erbjuda dig att betala senare. Kreditupplysningen hämtas via Creditsafe och är inget som påverkar din kreditvärdighet. Du mottar alltid en omfrågandekopia från Creditsafe, oavsett utfall.”
Publicerad: 2023-04-12
Uppdaterad: 2023-04-12
Uppdaterad: 2023-04-12
Ångerrätt & retur
Beställning
Betalsätt
Butiker
Fraktsätt & Leverans
Letar du efter guider om hur du använder våra produkter?